Mine bedste tips til hjemmekontoret - Frederikke Wærens
Inspiration

Mine bedste tips til hjemmekontoret

Mine dage er stort set aldrig ens, men for det meste når jeg arbejder ved computeren, så gør jeg det derhjemme, hvor der er fred og ro. Når man, som jeg, er selvstændig og ikke har kollegaer at sidde sammen med, så kræver det en enorm bunke selvdisciplin at sidde og arbejde alene. Jeg er et kreativt menneske og kan ikke sidde stille og koncentreret ret lang tid adgangen, så derfor har jeg virkelig skulle lære mig selv nogle brugbare teknikker og redskaber, så jeg kan arbejde så effektivt som muligt. Derfor har jeg samlet nogle af de ting der virker for mig. Måske du kan bruge nogle af dem eller også har du måske nogle at tilføje, skriv dem da endelig i kommentarfeltet. Nøgleordet for mig er hygge, fordi hvis jeg har det hyggeligt og sidder et hyggeligt sted, så er jeg langt mere effektiv. Her kommer mine tips:

 

1. Skab et hyggeligt rum og en hyggelig oase, som du har lyst til at være i. Det er vigtigt at du føler dig godt tilpas på dit hjemmekontor, så du kan være effektiv. Pynt med grønne planter og fine farver.

2. En god stol er vigtig, så du sidder godt og behageligt og ikke får ondt i ryggen.

3. Musik, hvis du altså kan koncentrere dig med musik. Jeg lytter tit til musik når jeg sidder og arbejder, for så er det ikke helt så ensomt. Nogle gange hører jeg også podcast.

4. Opslagstavle med inspiration og billeder. Jeg har en masse billeder der giver mig inspiration samt billeder af min familie og mine venner, som jeg elsker at sidde og kigge på. Det gør mig glad og fylder mig med god energi.

5. Pauser. Husk at holde pauser. For mig virker det godt at gå en tur, spise frokost og en masse drikkepauser i løbet af dagen. Så  kommer der fornyet energi til kroppen og hjernen, så den er klar til at arbejde videre.

6. Pæne ting er ret vigtig for mig, da jeg godt kan lide, at der er  pænt og ordentligt omkring mig og med pæne ting som f.eks. mine notesbøger, blyanter, fine kogebøger, magasiner, fine kopper og plakater. Regnskab er det kedeligste i verden, hvis man spørger mig, og derfor har jeg alt mit regnskab (5 års regnskab!!!) i flotte mapper fra HAY og lyserødt papir, så bliver det pludseligt lidt sjovere, det med moms og skat.

7. Planlæg din tid. Jeg forsøger virkelig at lave to-do lister, så jeg kan krydse af, når jeg er færdig med et punkt. For det meste sidder jeg med min kalender søndag aften og planlægger min uge og skriver to-do listen herfra.

 

Hvis du vil vide, hvordan en dag hos mig kan se ud, så tjek dette indlæg ud.

Skriv endelig en kommentar

5 kommentarer

Skriv en kommentar